post-image
1
jan
1:00

9. GO turnir Montinjan v Marezigah

Marezige (Kanava)
Marezige

Sistem MacMahon, 4 krogi, japonska pravila, komi 6,5.

Igralni čas 40 minut na igralca (brez podaljška).

Število prednostnih kamnov: razlika v kategorijah, znižana za eno.

Sodnik: Andrej Kralj, 3. DAN

 

Sodelovanje na turnirju ni omejeno.

Prijavnina: 8 € - vključena malica v gostilni.

- 9:20 - 9:50 registracija

- 10:00 Prvi krog

- 11:45 Drugi krog

- 14:00 Tretji krog

- 15:45 Četrti krog

- 17:15 Podelitev nagrad in zaključek

 

Kratka zgodovina goja 

GO (japonsko: igo, kitajsko: wei-chi, korejsko: baduk) je najstarejša živa miselna igra na svetu. Nastala naj bi na Kitajskem pred 4000 leti. Kakorkoli že, pisni kitajski viri (med drugimi filozofa Konfucija) omenjajo GO že sredi prvega tisočletja pred našim štetjem. GO je igra veščine - kar pomeni, da je njen izid odvisen izključno od znanja in sposobnosti igralca. Budistični menihi so videli GO kot odlično sredstvo za meditacijo.

Budistični menihi so GO razširili čez meje Ktajske v Korejo in v sedmem stoletju našega štetja tudi na Japonsko. Tam so GO razumeli kot umetnost in s kaligrafijo, slikarstvom in poezijo kot kanon Štirih umetnosti. 

Danes GO ne igrajo le v vzhodni Aziji , temveč po vsem svetu. Kljub preprostosti osnovnih pravil - vsak otrok se je sposoben naučiti osnov goja v eni uri - lahko igra postane zelo zapletena in prav neštevilne možnosti različnih razpletov dajejo GO čar še danes, po štirih tisočletjih. 

Osnovna pravila : 

Za igro goja potrebujemo desko z 19 vodoravnih in 19 navpičnih črt, »kamne« in nasprotnika.

1. Začetek igre: deska je prazna. Vsi kamni so enakovredni.

2. Igralec s črnimi kamni, »črni«, igra prvi, to pomeni : postavi kamen na eno od križišč.

3. Nato igra »beli«, ki postavi svoj beli kamen.

4. Igra se nadaljuje tako, da črni in beli izmenično postavljata svoje kamne na križišča. Načelno jih lahko polagata na katerokoli nezaseden križišče, vendar lahko kamne postavita tudi na robno črto ali v kot.

5. Cilj igre je, obvladati večjo površino deske od nasprotnika. Igralca dobivata točke za obkrožena prazna križišča (prostor) in za ujete nasprotnikove kamne.

Lokacija

Sorodni dogodki

Ni sorodnih dogodkov