Kdo so zmagovalni filmi...
20. sep 2015 | Uredništvo
vesna za najboljši celovečerni film in Teleking nagrada za najboljši igrani celovečerni film
Idila
Režija: Tomaž Gorkič
Produkcija: Zavod Blade produkcija
Koprodukcija: Zavod Strup produkcija, NuFrame d.o.o.
utemeljitev: Če je odgovor na družbeno realnost smrt v slovenskem gozdu, je prav, da namesto samomora konec storimo pod ostrim rezilom sekire, na impotentno družbeno kritičnost pa nam odgovori Vintlr, ko nam pokaže, kdo je pravi dec. Idila nam resnobno in ironično, prav kakor žanru pritiče, na pladnju ponudi specifičen pogled na svet, v katerem skupaj živimo.
Nagrada občinstva
Dom
Režija: Metod Pevec
Produkcija: Vertigo
vesna za najboljši kratki film
Ljubezen na strehi sveta
Režija: Jan Cvitkovič
Produkcija: Staragara
Koprodukcija: RTV Slovenija
vesna za najboljšo režijo
Jan Cvitkovič
(Ljubezen na strehi sveta)
Produkcija: Staragara
Koprodukcija: RTV Slovenija
utemeljitev za vesno za najboljši kratki film in vesno za najboljšo režijo: Ljubezen na strehi sveta je suveren film, v katerem se vsi elementi filmske pripovedi povežejo v osredotočeno in koherentno celoto. Filigranska režija iz abstraktne ideje sestavi konkretno, prepričljivo in očarljivo podobo ljubezni.
vesna za najboljši scenarij
Darko Sinko
(Sošolki)
Produkcija: RTV Slovenija
utemeljitev: Nagrado namenjamo scenaristu Darku Sinku, saj si je že med pisanjem scenarija odgovoril na vprašanje, zakaj ta film mora nastati.
vesna za najboljšo glavno žensko vlogo
Mojca Fatur
(Štiri stvari, ki sem jih hotel početi s tabo)
Režija: Miha Knific
Produkcija: RTV Slovenija
utemeljitev: Mojca Fatur pred kamero ustvari in živi žensko, v kateri se zrcalita in spajata banalnost ter tehtnost vsakdanjih čustev, razmislekov in dejanj.
vesna za najboljšo glavno moško vlogo
Ivo Barišič
(Ljubezen na strehi sveta)
Režija: Jan Cvitkovič
Produkcija: Staragara
Koprodukcija: RTV Slovenija
utemeljitev: Ivo Barišič z igralsko bravuro v hipu vzbudi iskreno zanimanje, nežno naklonjenost in nelagoden odpor. Arhetipskemu liku zagrenjenega starca verjamemo, da bo ljubezen preživela še vsaj eno zimo.
vesna za najboljšo stransko žensko vlogo
Nika Rozman
(Idila)
Režija: Tomaž Gorkič
Produkcija: Zavod Blade produkcija
Koprodukcija: Zavod Strup produkcija, NuFrame d.o.o.
utemeljitev: Nika Rozman ustvari za žanrski izdelek nepogrešljivo vlogo, ki zabava in hkrati navdaja s tesnobo, saj od vsega začetka slutimo, da so komarji, klopi in alergije njen najmanjši problem.
vesna za najboljšo stransko moško vlogo:
Jurij Drevenšek
(Idila)
Režija: Tomaž Gorkič
Produkcija: Zavod Blade produkcija
Koprodukcija: Zavod Strup produkcija, NuFrame d.o.o.
utemeljitev: Jurij Drevenšek s stasom in glasom ustvari prepričljiv filmski lik, čeprav mu scenarij nameni le nekaj medmetov in replik, ki bodo prej ko slej ponarodele. Ne bomo pozabili njegove pokvečene roke, ko stiska fotografski fleš, svojega tiča ali dojko dekleta, ki ji ni več pomoči.
vesna za najboljšo fotografijo
Marko Brdar
(Zenit)
Režija: Dalibor Matanić
Produkcija: Kinorama
Koprodukcija: Gustav Film, See Film
utemeljitev: Marko Brdar nas v času hiperprodukcije podob ustavi za en film in nam kot občutljiv in pronicljiv opazovalec in zapisovalec pokaže, da je sonce eno samo.
vesna za najboljšo glasbo
Niko Novak
(Ljubezen na strehi sveta)
Režija: Jan Cvitkovič
Produkcija: Staragara
Koprodukcija: RTV Slovenija
utemeljitev: Z iskreno preprostostjo glasbena miniatura Nika Novaka nežno in trdno objame vse elemente filmskega doživetja na strehi sveta.
vesna za najboljšo montažo
Jurij Moškon
(Utrip ljubezni)
Režija: Boris Petkovič
Produkcija: Gustav Film
Koprodukcija: RTV Slovenija, MB Grip, Studio Ritem, Pakt Media
utemeljitev: Montaža Jurija Moškona s premišljeno dinamiko pospeši utrip žanra in podžge energijo mladosti.
vesna za najboljši študijski film in Restart nagrada za najboljši študijski film
Oddaljen spomin
Režija: Valerie Wolf Gang (Valerija Zabret)
Produkcija: Visoka šola za umetnost UNG
utemeljitev: Radovednost, iskreno čudenje in svoboda izraza se v Oddaljenem spominu združijo v izviren filmski pogled in ta poišče lepoto v svetu, ki bo ostal zapisan samo še na filmu.
vesna za najboljši eksperimentalni film
Kompozicija
Režija: Mitja Manček
utemeljitev: Kompozicija nas z najbolj surovimi filmskimi sredstvi, z mehansko obdelavo filmskega traku, zapelje v čarovnijo filma.
vesna za najboljši dokumentarni film
Dom
Režija: Metod Pevec
Produkcija: Vertigo
utemeljitev: Dom prižiga luči v sobah opeharjenih in s tem preprečuje pozabo krivičnega poglavja širše družbene zgodbe. Na kompleksna vprašanja odgovarja s preprostim jezikom, ki nas združi pod skupno streho odgovornosti.
vesna za najboljši animirani film
Cipercoper
Režija: Jernej Žmitek, Boris Dolenc
Produkcija: Invida d.o.o.
utemeljitev: Domiselnost, igrivost, izvirnost in uživanje v svobodi so sestavine bombona Cipercoper, s katerim se lahko otroci, no, pravzaprav vsi, bašemo, ne da bi si ob tem pokvarili zobe.
vesna za najboljšo scenografijo
Gregor Nartnik
(Idila)
Režija: Tomaž Gorkič
Produkcija: Zavod Blade produkcija
Koprodukcija: Zavod Strup produkcija, NuFrame d.o.o.
utemeljitev: Gregor Nartnik spretno umesti grozljivko v slovenski filmski prostor in vdihne novo življenje obrabljenim folklornim motivom. Ob pogledu na vršace nam hoče zaigrati srce, a nemudoma vemo, da se v razgledih skrivajo temne skrivnosti kleti.
vesna za najboljšo manjšinsko koprodukcijo
Kosec
Režija: Zvonimir Jurić
Produkcija: Kinorama
Koprodukcija: Forum Ljubljana
utemeljitev: Kosec z neizprosnim in natančnim pogledom in povsem svojim filmskim izrazom zareže v družbo, ki živi posledice svojih dejanj in sama sebi zapira vse izhode v boljšo prihodnost. Kosec je film atmosfere, ki jo soustvarjamo, a nam ne pusti dihati. Osamljenost neke province pripelje v samo središče srca.
vesna za najboljši ton
Jurij Zornik
(Kosec)
Režija: Zvonimir Jurić
Produkcija: Kinorama
Koprodukcija: Forum Ljubljana
utemeljitev: Tišina, ki jo precizno ustvari Julij Zornik, kriči atmosfero, ki v filmu Kosec duši protagoniste in v isti sapi za vrat stisne tudi gledalca.
vesna za posebne dosežke
Mali princ
Režija: Matej Peljhan
Produkcija: Staragara
Koprodukcija: RTV Slovenija
utemeljitev: Mali princ z inovativno mešanico dokumentarnega in animiranega seže s platna v resnično življenje, ga nežno poboža in popelje nazaj v svet filma, kjer ni nič nemogoče.
Stopova igralka oziroma igralec leta
Mojca Fatur
(Štiri stvari, ki sem jih hotel početi s tabo)
Režija: Miha Knific
Produkcija: RTV Slovenija
Kritiško žirijo so sestavljali Mateja Valentinčič, Jure Longyka in Gorazd Trušnovec.
utemeljitev: Igra Mojce Fatur je živa, naravna, neprisiljena in markantna obenem. Lik Maje je pretanjeno podkrepila z bolečino ljubezenskega čustva iz preteklosti, ki še vedno ni ugasnilo. Lik ni ne glavni ne stranski, zaradi česar bi njena igralska stvaritev pri žirijah zlahka ostala neopažena. A se to ni moglo zgoditi, saj s kombinacijo ranljivosti, izkušenj, igrivosti in vitalizma zraste v nekoga z resnično glavno vlogo tako v protagonistovem življenju kot na filmskem platnu. Predvsem pa s svojo mehko energijo ostane v gledalčevem spominu še dolgo potem, ko se prižgejo luči.
Nagrada Art kino mreže Slovenije
Zenit
Režija: Dalibor Matanić
Produkcija: Kinorama
Koprodukcija: Gustav Film, See Film
Kritiško žirijo so sestavljali Petra Božič (Art Kino Odeon, Izola), Mateja Lapuh (Mestni kino Ptuj) in Matjaž Marinič (Mestni kino Domžale).
utemeljitev: Art kino mreža Slovenije, združenje prikazovalcev kakovostnega in umetniškega filma, že drugo leto podeljuje nagrado na Festivalu slovenskega filma. Letos smo izbrali film, ki se nas je dotaknil s prepričljivo in žal še vedno aktualno zgodbo, dovršeno vizualno govorico in izvrstnimi igralskimi nastopi. Trije člani žirije smo se odločili, da nagrado Art kino mreže Slovenije podelimo koprodukcijskemu filmu Zenit.
Nagrada Združenja slovenskih filmskih kritikov
Psi brezčasja
Režija: Matej Nahtigal
Produkcija: Lignit Film
Koprodukcija: MC Velenje, Filmski studio Viba Film Ljubljana, RTV Slovenija Kritiško žirijo so sestavljali Denis Valič, Nina Cvar in Ana Jurc.
utemeljitev: V letu, ko večina del nosi izrazit žanrski pečat, se je žirija FIPRESCI soglasno odločila nagrado podeliti prvencu, ki v slovensko žanrsko pokrajino na inventiven, ne invaziven in produkcijsko nekonvencionalen način umešča eno tistih žanrskih form, ki jih le redko srečujemo – film noir. Psi brezčasja so delo, ki iskrivo poseže v pripovedne konvencije žanra in njegov imaginarij prilagodi realnemu družbenemu okolju ter nam nenazadnje pokaže, da je tudi izven utečenih institucionalnih okvirjev moč obdržati visoke profesionalne standarde.